سازه ال اس اف (LSF) دوست دار محیط زیست

چرا سازه ال اس اف ( lsf ) دوست دار محیط زیست است؟

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا سازه ال اس اف (LSF) دوست دار محیط زیست است ؟

در تاریخچه ساختمان سازی در کشور های اروپایی و امریکایی خواهیم دید که از چوب به عنوان سازه ساختمان ها استفاده میشده است . این موضوع تا چنذی پیش به دلیل فراوانی چوب و قیمت پایین ان اهمیت چندانی نداشت اما پس از گذشت مدتی ساختمان سازی دچار مشکل شد . کمبود چوب و بالا رفتن قیمت ان مشکل ساز شد ، از طرفی نیاز مردم به مسکن و ساختمان سازی  روز به روز در حال افزایش بود .

در سال 1946 برای اولین بار سازه ال اس اف در نمایشگاه ماشین سازی معرفی گردید و پس از ان در سال 1990 به طور جدی صحبت هایی راجع به جایگزینی سازه lsf بجای چوب در اسکلت ساختمان مطرح شد .

در حقیقت سازه ال اس اف از ابتدا به عنوان راه نجاتی بود برای جلوگیری از قطع بی رویه درختان و حمایت از محیط زیست . اما این تنها دلیل برای حمایت سازه lsf از محیط زیست نیست .

همان طور که می دانید سازه ال اس اف از جنس فولاد یا همان ورق گالوانیزه است که به صورت سرد ، در گارخانه نورد می شود . فولاد یکی از عناصر طبیعی است که در طبیعت قابلیت تجزیه پذیری دارد . در نتیجه خود سازه برای طبیعت مضر نیست .

مورد بعدی استفاده از پنل های گچی پیش ساخته به عنوان مصالح پر کننده و پوشش دهنده داخلی و خارجی ست . علاوه بر اینکه گچ ، خود نیز از عناصر طبیعی می باشد ، استفاده بی رویه از خاک برای تولید اجر به عنوان مصالح پر کننده را به حداقل می رساند .

از طرفی سازه های lsf به سازه های صد ساله معروف اند . این لقب به دلیل استحکام بسیار بالا و عمر طولانی سازه به این ساختمان داده شده است . این در صورتی است که عمر مفید سازه های بنایی و سنتی در بهترین حالت  به بیش از 50 سال نمی رسد و نیاز به تخریب و ساخت مجدد بنا دارد . این موضوع خود اسیبی به محیط زیست است .

مورد بعدی که می توان در خصوص حمایت سازه ال اس اف از محیط زیست و این که چرا سازه ال اس اف (LSF) دوست دار محیط زیست است نام برد مقاوم بودن در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله تا 6 ریشتر و اتش سوزی تا 60 دقیقه است . این موضوع باعث می شود در صورت بروز این بلایا نیاز به نو سازی و تخریب و ساخت مجدد ساختمان های اسیب دیده به حداقل برسد .

برای اطلاعات بیشتر در خصوص سازه هال LSF با ما در ارتباط باشید .

09131883267

اقای زمانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *