سوله lsf

ساخت سوله lsf :

سوله lsf به دلیل مزایای بسیار ، به سرعت مورد توجه تولید کنندگان ، شهرک های صنعتی و صنعتگران قرار گرفته است . ساخت سریع ، قیمت مقرون به صرفه ، سبک بودن ، حمل و نقل اسان مصالح ، مقاوم در برابر باد ، باران و طوفان ، عایق صوتی ، عایق حرارتی ، عایق رطوبتی ، مقاوم در برابر اتش سوزی تا 60 دقیقه ، مقاوم در برابر زلزله تا 6 ریشتر و . . . از مزایای این سازه می باشد .

ساخت سوله زمان بر و به دلیل استفاده از تیر آهن بسیار سنگین و هزینه بر است اما سازه lsf هزینه ساخت سوله را تا 30 درصد کاهش می دهد .

ساخت در مناطق دور از شهر به دلیل کمبود نیروی کار و کمبود مصالح همچنین هزینه حمل و نقل بالا ، بسیار سخت است اما سازه ال اس اف به دلیل حجم کمتر و سبک بودن باعث کاهش هزینه های حمل و نقل می شود ، لازم بذکر است تیم سبک سازان سپهر با بیش از یک دهه تجربه در صنعت سبک سازی و ساخت ساختمان ، از صفر تا صد اجرای پروژه در کنارشما خواهد بود و شما را از دردسر های هماهنگی و یافتن نیروی کار می رهاند .

ساخت سوله lsf
ساخت سوله lsf

سازه ال اس اف چیست :

این سازه از جنس فولاد و گالوانیزه بوده و برای ساخت سوله و یا ساخت مراکز اداری تجاری در سوله مناسب هستند. این سازه ها تا ارتفاع 6متر، دهانه 10 متر و عرض بی نهایت قابلیت اجرا دارند ،برای زمین هایی با وسعت بالا نیاز است با متریال هایی مانند آهن ،بتن و فولاد ترکیب شوند.

سازه های ال اس اف بسیار سبک بوده و سرعت نصب بالایی نیز دارند . شما می توانید صفر تا صد اجرای یک سوله را در 60 الی 120 روز ( به نسبت وسعت و نیاز شما و همچنین متریال اجرایی ) به اتمام برسانید .

سوله ها معمولا به ساخت یک طبقه و یک دستی گفته می شود که کاربری هایی ماننده سوله ورزشی ، سوله دامداری، سوله های صنعتی دارند . در رابطه با سوله دامداری ، از این سوله  ها معمولا برای نگهداری دام استفاده می کنند تا در مقابل سرما و گرما و حوادث طبیعی یا غیر طبیعی از آن ها محافظت کنند . سوله های دامداری بر اساس تعداد دام ، متراژ زمین ، محل نگهداری فراورده ها و محصولات آن ها ساخته می شود . لازم بذکر است در این مورد از کاربری می بایست انواع تجهیزات سرمایش و گرمایش ، تهویه ، روشنایی و ایمنی رعایت شود . سوله های صنعتی نیاز به سازه های مقاوم دارند . از این سالن ها به عنوان انبار و سردخانه های صنعتی نیز استفاده می شود . استفاده از ساخت سوله با LSF موجب کاهش  هزینه های کارفرما صنعتگر و یا صاحب سوله نیز می شود زیرا سوله lsf ، سازه  های مقرون به صرفه و ارزانی هستند .

با توجه به باید ها و نباید های سوله صنعتی یا دامداری بهترین گزینه سازه های LSF است . در قدیم برای ساخت سوله از اسکلت فلزی استفاده می شد ، اما با ورود ال اس اف به صنعت ساختمان سازی و به علت فواید زیاد آن مانند قیمت پایین ، سرعت اجرای بالا ، بازگشت سریع سرمایه اولیه و بهره برداری سریع ساختمان سازان به این روش روی آوردند . سیستم سازه ای LSF در مقابل باد مقاوم است ، این موضوع به دلیل این که سوله ها معمولا دور از شهر ساخته می شوند و سرعت و فشار باد در خارج از شهر بسیار بالا است حائز اهمیت است . علاوه بر این عایق مناسبی برای صوت ، حرارت و رطوبت است ، به همین دلیل نه تنها از هزینه های سرمایش و گرمایش  کاسته می شود بلکه در از آسیب دیدن سوله در برابر باران و طوفان جلو گیری می کند .

سوله  ال اس اف

ساخت سوله با lsf

ساخت سوله اداری lsf

ساخت سوله در اصفهان

هم چنین برخی از سوله ها دارای قسمت های اداری نیز هستند و مزاحمت ایجاد نکردن توسط صدای دستگاه ها در قسمت اداری موضوعی قابل تامل است و ال اس اف به دلیل  اینکه عایق صوتی است این مشکل را حل کرده است . سازه های ال اس اف همچنین راه حل مناسبی برای ایجاد نیم طبقه در سوله برای انبار یا جدا کردن قسمت های مختلف از یک دیگر است . سازه های LSF در ساخت سوله ، تنها با یک محدودیت رو به رو هستند . سازه های ال اس اف از جنس فولاد و بسیار مقاوم هستند اما برای ساخت سوله و حفظ مقاومت سازه ای در برابر فشار های جانبی  اگر قصد اجرای جرثقیل سقفی در سوله را دارید می بایست از یک سازه کمکی برای تحمل وزن این جرثقیل استفاده کرد . همچنیین هزینه نگهداری و تعمیرات سازه های ال اس اف به دلیل سادگی تعمیرات و طول عمر بالای ساخت ، بسیار پایین است . در کل برای ساخت سوله و شرایط ویژه ای که در ساخت سوله وجود دارد ، بخصوص برای داشتن  دهانه های طولانی و بدون مزاحمت ستون سازه های LSF بهترین گزینه هستند .