اجرای باغ ویلا در شمال

ساخت ویلا در شمال

با سریع ترین ، دقیق ترین و مناسب ترین روش ساخت ویلا در صنعت ساختمان سازی آشنا شوید( سازه های ال اس اف )که به معنی   light still frem سازه های فولادی سرد نورد شده می باشد که از این رو یکی از پرطرفدار ترین روش های ویلا سازی در ایران می باشد. ساخت ویلا در شمال با روش سنتی ( آجر و سیمان) به دلیل شرایط آب و هوایی از جمله بارش دائمی باران و وزیدن باد ، همچنین نداشتن دمای ثابت بسیار دشوار و زمانبر است.

در ساخت وساز ویلا با ال اس اف از سازه های فولادی سرد نورد شده و پنل های مقاوم در برابر حرارت و رطوبت استفاده میشود. طبق نقشه های طراحی شده سازه های فولادی در کارخانه تولید و مونتاژ میشود. پس از سرهم کردن سازه ها و فرستادن آن به محل احداث پروژه طبق نقشه طراحی شده روی فنداسیون اجرا می شود.

این سازهها به دلیل نصب با پیچ و بولت هیچ گونه محدودیت دمایی به همین دلیل بدون ایجاد وقفه و با سرعت بالایی اجرا می شود. همچنین به دلیل سبکی وزن سازه ای در مقابل تنش های زمین و زلزله نیز مقاوم است.

از دیگر مزایای ساخت و ساز ال اس اف  عایق بودن صوتی و حرارتی آن است. ویلاهای ساخته شده با ال اس اف این ویژگی را دارند که در برابر صدا و حرارت مقاوم باشند. به دلیل نامتعادل بودن هوا در شمال و شب های سرد و روزهای مرطوب و همچنین ازدیاد جمعیت و آلودگی صوتی بهترین گزینه برای امنیت روانی و آسایش در ویلا ساخت و ساز خشک است.

همچنین به دلیل ماسه ای بودن و نداشتن مقاومت خاک در کناره های دریا نمی توان برای فنداسیون از بارهای سنگین و ستون های زیاد استفاده کرد. جالب است بدانید وزن یک طبقه کامل ساختمان ساخته شده با ال اس اف معادل جان پناه یک ساختمان ساخته شده با آجر و سیمان است.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب ساخت و ساز خشک سرعت اجرای بالای آن  است به طوریکه شما میتوانید بدون محدودیت بهترین ویلا را در کوتاه ترین زمان ممکن بسازید.

ساخت و ساز ویلا با ال اس اف چگونه انجام می شود؟

در بالا توضیح داده شد که سازه های فولادی در کارخانه ها به صورت سرد ،نورد شده و به شکل سازه های قابل استفاده در ساختمان در می آید. سپس توسط برنامه مهندسی و بدون کوچک  ترین خطای انسانی تعداد سازه ها ،پنل ها ، پیچ و بولت ها و حتی محل دقیق جایگذاری بولت و پنل ها نیز مشخص می شود. پس از مشخص شدن جای سازه و پنل ها ، در کارخانه سازه ها  به صورت پازلی مونتاژ شده و در کنار یکدیگر قرار میگیرند.

پس از خاکبرداری و اجرای فنداسیون نواری ، گسترده ، منفرد ، سازه ها به محل فرستاده می شوند.  طبق نقشه متخصصان دراین امر سازه ها را جایگذاری کرده و توسط پیچ  به هم  متصل میکنند. پنل های مقاوم در برابر حرارت و رطوبت پس از اتمام اتصال سازه ها نصب شده و بین آن ها را از پشم سنگ پر میکنند تا در برابر صوت و تغییر دمای داخل و خارج نیز مقاوم باشد. پس از تکمیل پنل های خارجی ، پنل های داخلی نصب شده و سپس دیگر ادوات مانند درب ،پنجره،سرامیک ، کابینت ، کف سازی و…. تکمیل می شود.

در آخر شما می توانید از هر متریال دلخواهتان برای دکوراسیون داخلی ویلا استفاده کنید.

از این که  تا پایان مقاله همراه ما بودید سپاسگذاریم.

جهت مشاوره رایگان با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

زمانی 09131883267

ساخت باغ درشمال

باما ویلای خود را درکوتاه ترین زمان و کمترین هزینه بسازید. شرکت هوشمند سازان با 10 سال سابقه و با داشتن کادری مجرب شما را برای داشتن ویلا باغ رویایی خود یاری میکند.

ساخت باغ در شمال بسیار پرطرفدار اما مشکل است. رطوبت هوای شمال و باران های دائمی باعث کند شدن روند کار میشود. ساختمان سازی به چهار روش سنتی(کاه گل) ، اسکلت بتنی ، اسکلت فلزی وال اس اف ساخته میشود. در ادامه این روش ها را مورد بررسی قرار داده و شما را از معایب و محاسن آن آگاه میسازیم.

روش سنتی که تقریبا منسوخ شده از دیر باز در ایران مرسوم بوده اما به دلیل نداشتن ایمنی کافی و خرابی های فراوان به تدریج مردم روی به روش ساخت و ساز با اسکلت بتنی آوردند. در ابتدا اعتماد مردم نسبت به این روش کم بود اما در گذر زمان مردم از مزایای این روش نسبت به روش سنتی آگاه شده و ازاین روش بیشتر استفاده کردند تا جایی که امروزه اکثر ساخت و سازها در ایران به روش اسکلت بتنی انجام  میشود.

در روش اسکلت بتنی ابتدا پایه (فونداسیون) کار انجام میشود. نوع فونداسیون بسته به ارتفاع ، نوع زمین ، استقامت زمین و منطقه آب وهوایی آن دارد. ساخت باغ در شمال با روش اسکلت بتنی نیازمند زمان بالایی است چون خشک شدن فونداسیون و ستون ها ،جایگذاری شناژها و کار کردن با آجر وسیمان به درجه هوایی خاصی نیاز دارد در نتیجه در همه فصول کار کردن با آن ممکن نیست. ضمن اینکه این ساختمان ها  به دلیل نداشتن استحکام زمین در هنگام زلزله مقاوم نمی باشند و احتمال تخریب آنها بالاست. لازم به ذکر است باغ به دلیل متراژ بالای سالن و زمین نیازمند ستون های حد اکثر با فاصله 7 متری است که این مورد پسند نیست. در این روش 25 درصد از زیر بنای شما صرف دیوار های ضخیم و ستون ها می شود اما شما می توانید در روش های بعدی از این اسراف جلوگیری کنید.

درر وش اسکلت فلزی نیز به دلیل رطوبت بالا امکان زنگ زدگی آهن ها در طی مدت زمان ساخت یا بعد از آن بالاست که این از عمر مفید ساختمان می کاهد. ضمن اینکه وزن سنگینی دارد و حمل و نقل مصالح آن نیز بسیار پرهزینه و پر دردسر است.

ساخت باغ و ویلا به روش اسکلت فلزی در محیط های مرطوب مانند شمال کشور مناسب نمی باشد.

ساخت باغ به روش ال اس اف

ال اس اف  یا همان سبک سازی ساختمان از کلمه سازه های سرد نورد شده (light still frem) گرفته شده است. تمامی کشور های غربی از جمله آمریکا ، انگلیس و… ازاین روش برای ساخت خانه های خود استفاده میکنند. از مزایای این روش میتوان به نصب سریع و آسان ، عایق صوتی و حرارتی ، ضد زلزله بودن و بسیاری دیگر اشاره کرد. لازم بذکر است ساخت باغ با ال اس اف تنها 45 روز طول میکشد، ضمن اینکه محدودیتی برای ساخت در هوای مرطوب شمال کشور نیز ندارد. از مزایای دیگر این ساخت و ساز تحمل بالا در مقابل آتش سوزی نیز می باشد. شما میتوانید از تمامی مصالح و متریال برای نمای خارجی و یا دکوراسیون داخلی مانند کناف ،سقف های تزئینی ، باریسول ،چوب و….. نیز استفاده کنید.

از همراهی شما تا پایان این مقاله سپاسگذاریم.

جهت مشاوره رایگان با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

زمانی  09131883267